Award

Voor Awardbegeleiders, Beoordelaars, Awardcoördinatoren en iedereen die geïnteresseerd is in non-formal-learning.

Met trots delen we de publicatie:

'Non-formal learning in the formal education system'.

Een methodologische tool die de vier delen van de Internationale Training voor Awardbegeleiders samenvat.

The International Award Litouwen heeft samen met de nationale kantoren in Nederland, Tsjechië, en Bulgarije het Erasmus + KA2-project geïmplementeerd: “Niet-formeel leren in het formele onderwijssysteem” n ° 2018-3-BG01-KA205-061035. Het project bestond uit vier delen om de competenties van Awardbegeleiders, Beoordelaars en Awardcoördinatoren te verbeteren. 

  • Het eerste deel en de trainingen vonden plaats in 2019 in Bulgarije. De inhoud van de training was gefocussed op de ontwikkeling van managementcompetenties en hoe the Award het beste op scholen of binnen jongerenorganisaties kan worden gecoördineerd.
  • In het tweede deel bespraken de deelnemers hoe te communiceren over het Awardprogramma, wat belangrijk is voor jongeren, ouders en leerkrachten. Deze training vond plaats in 2019 in november in Litouwen.
  • Het derde deel behandelde de vraag: “Hoe word je een goede Awardbegeleider?” Deze training vond plaats in Tsjechië in 2019 in december.
  • Het vierde deel vond plaats in Nederland, waar Awardbegeleiders spraken over niet-formeel onderwijs en jeugdwerkmethoden. De training vond plaats in februari 2020.

Als resultaat van het project presenteren de partnerlanden samen een methodologische tool voor Awardbegeleiders, Beoordelaars en Awardcoördinatoren:

 "Niet-formeel leren in het formele onderwijssysteem"

Deze publicatie (engels) systematiseert de content en hoogtepunten van de vier onderdelen van de training.

Download de publicatie

 

Awardverhalen

Ik ben in Wales en Kenia geweest en daar heb ik zoveel waardevolle lessen geleerd. / Eerlijk is eerlijk, ik ben als tiener begonnen met de Award omdat de expedities me heel gaaf leken. Dat was voor mij de doorslaggevende factor.

Chris Meeuwsen Gouden Award houder

Eerlijk is eerlijk, ik ben als tiener begonnen met de Award omdat de expedities me heel gaaf leken. Dat was voor mij de doorslaggevende factor.

Lees verder Alle verhalen

Awardnieuws

Geen nieuwsberichten gevonden