Award

Ben jij student Marketing en/of Communicatie en zoek je nog een stageplek? Wil jij werken voor een internationale non-profit jongerenorganisatie en ervaring opdoen in jouw vakgebied?

Stage Marketing & Communicatie

Vanaf september 5 maanden

The International Award for Young People is wereldwijd een van de grootste programma’s waarin de ontwikkeling van jongeren centraal staat. Het programma wordt in meer dan 130 landen uitgevoerd en miljoenen jongeren nemen er wereldwijd aan deel. De Nederlandse organisatie bestond in 2018 25 jaar en maakt deel uit van The Duke of Edinburgh’s International Award met hoofdkantoor in Londen. 

De Award is een 'non formal educational' programma: een methode voor niet-formeel leren. Talentontwikkeling, zelfstandigheid en maatschappelijke betrokkenheid van de jongeren tussen de 14 tot en met 24 jaar staat centraal. Het programma biedt een structuur waarbinnen jongeren verschillende soorten (zelf gekozen) activiteiten buiten schooltijd ondernemen. Ze stellen zichzelf doelen op het gebied van 1. Vrijwilligerswerk, 2. Sport en 3. Talentontwikkeling en proberen dat binnen een bepaalde periode te bereiken. Afsluitend gaan ze op een avontuurlijke zelfgeorganiseerde expeditie: een trip van minimaal 1 nacht waarbij de jongeren zelf de route uitstippelen en voor hun overnachting zorgen. Daarbij worden ze begeleid door een vrijwilliger: de Awardbegeleider, waarbij zoveel mogelijk 'zelf doen' voorop staat. Na het afronden van alle activiteiten, ontvangen ze voor die prestatie tijdens een groots feestelijk event een Bronzen, Zilveren of Gouden Award.

In de afgelopen maanden hebben we als stichting een enorme interne verandering ondergaan en nu willen we de volgende stap zetten om onze impactbeleving te optimaliseren. Een belangrijke uitdaging want dit zal ons helpen om de groei van the International Award te waarborgen. Als marketing & communicatie stagiair zul je bezig zijn met het bedenken en uitvoeren van strategieën om marktaandeel te winnen en te behouden. Om dit te bereiken ga jij onder andere helpen bij de communicatie naar de deelnemers in de verschillende fasen van hun deelnemersreis. Van social media tot aan het bedenken en opzetten van e-mailcampagnes. Ook zul je in deze rol met de directeur mee gaan naar afspraken bij nieuwe Award centers en samen de strategie voor de communicatie en marketing campagnes uitzetten. Je zult erg veel verantwoordelijkheid krijgen en kennismaken met alle verschillende aspecten binnen deze internationale organisatie.

Dit ga je leren

  • Jij gaat je als marketingcommunicatie student bezig houden met de deelnemersreis en de strategie opzetten en uitvoeren voor de Impactcampagne. Ook voer je werkzaamheden uit rondom de verschillende social media kanalen, de website en de nieuwsbrieven
  • Jij gaat kijken naar de huidige content en met jouw kennis ga jij alles verbeteren en onderhouden. Jij gaat ons echt verder helpen met je kennis!
  • Om jouw werk lekker afwisselend te houden zal je ook marketingcommunicatie taken krijgen binnen het team. Afhankelijk van hoe goed jij het doet, zal je steeds meer verantwoordelijkheden gaan krijgen!
  • Ondersteuning van de voorbereiding, uitwerking en uitrol van campagnes voor diverse kanalen. Hierbij kun je denken aan offline en online communicatie en events.
  • Evalueren van promotionele acties en administratieve ondersteuning

Zo ziet jouw dag eruit

's Ochtends groet jij je collega's, drink je een kop koffie op thee en bespreek je de voorgaande avond of het weekend. Vervolgens ga jij vanaf je eigen werkplek aan de slag met jouw verschillende werkzaamheden. Je begeleidt een call met internationale deelnemers uit 20 verschillende landen en daarna stap je in de auto met de directeur en bezoek je samen middelbare en hoge scholen om de samenwerking te bespreken met de Award Begeleiders. Op de terugweg bespreek je hoe we de campagne over onze Impact kunnen gaan inzetten en bij terugkomst schrijf je pakkende content over dit bezoek voor online, ook in het Engels. Aan het einde van de dag is er ruimte voor je opdracht: jouw marketingplan of onderzoek. Je werkt in een team waar iedereen jou heel graag helpt met al je vragen!

Dit ben jij

  • Je bent een 3e of 4e-jaars student HBO Marketing en/of Communicatie
  • Je bent leergierig, nieuwsgierig en creatief
  • Je houdt van communicatie – bedenken, produceren, live zetten;
  • Je bent snel van begrip, van tekst;
  • Je bent een teamplayer en kan ook goed zelfstandig werken;
  • Je bent minimaal 4 dagen per week beschikbaar voor een periode van 5 maanden;
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed en vindt het leuk om te schrijven;
  • Het is een pré als je bekend bent met Adobe PhotoShop.

Wat bieden we?

  • Een uitdagende stage in een dynamisch en gezellig team
  • Een unieke kans om jezelf te ontwikkelen in een Internationale organisatie
  • Internationale contacten met de andere Award Centres verspreid over 130 landen
  • Ruimte voor eigen inbreng en creativiteit
  • Een rol met veel vrijheid en verantwoordelijkheid
  • Begeleiding bij een eventuele studie opdracht/onderzoek
  • Mogelijkheid tot thuiswerken
  • Een stagevergoeding

Wil je meer weten over deze functie?

Neem dan contact op met Patricia de Ruijter, patricia.de.ruijter@award.nl

Solliciteer

Ben je enthousiast geworden en ben jij #Worldready voor the International Award en denk je dat jij dé marketing en communicatie specialist zou kunnen zijn? Gaat jouw hart sneller kloppen en heb je zin om met jouw energie The International Award op de kaart te zetten? Laat dit dan zo snel mogelijk aan ons weten en stuur ons je CV uiterlijk 15 september naar info@award.nl.

 

 

Awardverhalen

Ook in het bedrijfsleven is de Award relevant / 'De waarde van het Award programma is voor mij op lange termijn steeds meer zichtbaar geworden. Dit met name door het feit dat ik meer dan tien jaar na het afronden van het programma, hier nog steeds de vruchten van pluk.'

Alexander Davits Gouden Award houder

'De waarde van het Award programma is voor mij op lange termijn steeds meer zichtbaar geworden. Dit met name door het feit dat ik meer dan tien jaar na het afronden van het programma, hier nog steeds de vruchten van pluk.'

Lees verder Alle verhalen

Awardnieuws

Geen nieuwsberichten gevonden